Thursday 16 January 2014

Restoran Menggunakan Robot Sebagai Pelayan (Menarik!)



Restoran Menggunakan Robot Sebagai Pelayan (Menarik!) | Seiring dengan dunia teknologi, sebuahrestoran yang terletak Harbin, China telah menggunakan robot sebagai tukang masak dan pelayan. Aksi robot-robot ini berjaya menghiburkan hati pelanggannya. KisahBest.My difahamkan sebanyak 20 buah robot telah dipertanggungjawabkan untuk melayan para pelanggan di restoran tersebut. Ia memang satu idea yang menarik dan secara tidak langsung mamu menjimatkan kos pekerja. Jom lihat gambar di bawah ini.
robot4
Di sebuah restoran yang terletak di Harbin, China, mereka menggunkan 20 robot sebagai tukang masak dan pelayan untuk menghiburkan pengunjung. Ia amat menarik dan amat jarang dilakukan oleh mana-mana restoran. Restoran ini dibuka pada Jun lalu dan menjadi salah satu tarikan yang amat digemari oleh penduduk setempat dan pelancong.
Apa yang menariknya, selain menjadi tukang masak dan pelayan, robot-robot yang setinggi 4 ke 5 kaki ini juga boleh menghasilkan kira-kira 10 mimik muka. Malah, robot ini juga mampu bekerja selama 5 jam tanpa henti sebelum baterinya perlu dicas semula selama 2 jam.
Walaupun begitu, ia masih memerlukan tenaga manusia untuk membantu jika sebarang masalah berlaku.
robot5
robot6
robot7
robot8
robot1
robot2
robot3


About Me

About Us

Advertisment

Designed By Seo Blogger Templates